پیام کانون ره‌آورد به‌مناسبت اعطای جایزه حقوق بشری به مادران خاوران

برگرفته از سایت عصرنو
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵ مه ۲۰۱۴


مطلع شدیم که مادران خاوران، مادران رنج‌دیده‌ای که عزیزان‌شان در سال‌های ۶۰ و به‌ویژه تابستان ۶۷ توسط جمهوری اسلامی ایران اعدام و مخفیانه در گورستان خاوران دفن شدند؛ برنده جایزه حقوق بشری «گوانگجو» در کره جنوبی شده‌اند.

کانون ره‌آورد در شهر آخن آلمان شادمانی خود را از توجه نهادهای حقوق بشری جهان به تلاش‌ها و کوشش‌های بی‌وقفه‌ی این مادران ابراز می‌دارد.

مادران خاوران در طی ۲۵ سال گذشته همواره بر دادخواهی حق‌طلبانه و تاباندن پرتوی حقيقت بر این کشتار دهشتناک پای فشرده‌اند.

در حالی که حکومت ایران همچنان بر سیاست سکوت و پنهان کردن این جنایت‌ها اصرار می‌ورزد، آن‌ها در راه آگاه‌سازی جامعه ایران نسبت به این کشتار از هیچ تلاشی دریغ نکردند و در این راه با فشارها و محدودیت‌های بسیار مواجه شدند.

بدون شک آگاهی بیش از پیش مردم از جنایت‌های دهه ۶۰ در ایران از جمله مدیون تلاش‌های این مادران است.

جايزه حقوق بشری «گوانگجو» برازنده مادران خاوران است چرا که این جایزه نیز به یاد قربانیان قتل عام مخالفان حکومتی در ماه مه ۱۹۸۰ در شهر گوانگجو کره جنوبی، بنیان گذاشته شده است.

کانون ره‌آورد دریافت این جایزه را به مادران خاوران تبریک می‌گوید و یاد تمام مادرانی که دیگر در میان ما نیستند را گرامی می‌دارد.

ما بر تلاش مادران خاوران که همچنان در سنگر دادخواهی خود ایستاده‌اند ارج می‌نهیم و خود را موظف می‌دانیم که تا دستیابی به عدالت و حقیقت در کنار آن‌ها باشیم.

کانون ره‌آورد ـ آخن ـ آلمان
چهارشنبه ـ ۲۴ ارديبهشت ماه ـ ۱۴ ماه مه
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید