بیانیه همبستگی در حمایت از مطالبات 13 سازمان حقوق بشری

هم میهن !

هر روز اخبار نگران کننده تازه ای از نقض آزادی ها و حقوق بشر و دستگیری های خودسرانه نویسندگان، روزنامه نگاران و کنشگران اجتماعی در ایران می رسد. نیروهای امنیتی هرگونه تلاش برای ایجاد سندیکا و تشکل های مستقل کارگری و انجمن های مدنی را سرکوب می کنند. جلوگیری از نشستِ جمع مشورتی کانون نویسندگان ایران در روزهای اخیر، روشنترین گواه این سیاست سرکوب و فشار است.
موج اعدام ها ادامه دارد و جمهوری اسلامی در مسابقه شوم مرگ گستری همچنان مقام اول را دارد. در دو سال گذشته تعدادی از فعالان مدنیِ عرب زبان در ایران به اتهام محاربه با خدا و تبلیغ علیه امنیت ملی در مکانهای نامعلوم اعدام شده اند. در هفته گذشته هاشم شعبانی و هادی راشدی از اعضای یک سازمان غیر دولتی فرهنگی در منطقه شهر اهواز نیز، ظالمانه به جوخه های مرگ سپرده  شدند. متاسفانه، از وضعیت ده ها تن از دیگر فعالان اجتماعی در مناطقِ ایرانی عرب نشین خبری در دست نیست. مقامات جمهوری اسلامی از اطلاع رسانی در مورد شرایط این زندانیان سیاسی که بر خلاف موازین جهانی حقوق بشر به اسارت در آمده و یا اعدام گشته اند، خودداری میکنند. اخیرا چهار زندانی کرد نیز که در بیدادگاه های جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده بودند به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند و جای نگرانی است که در معرض خطر مرگ قرار داشته باشند. خانواده ها و وکلای این قربانیان از سرنوشت نزدیکانشان بیخبر هستند که متاسفانه  به رنج و اندوهِ انسانی آنها در بُعد گسترده تری می افزاید. 
در همین رابطه، بیانیه مشترکی از جانبِ 13 سازمان حقوق بشری برای افشای نقض فاحش آزادی ها، بازداشت ها و اعدام ها و در اعتراض به ادامه روند سیاست های سرکوبگرانه اقلیت های قومی در ایران، منتشر شده است. ما ضمن حمایت از این بیانیه، از مدافعان آزادی و حقوق بشر، نهادها، سازمانها و شخصیت‌های بین المللی دعوت می‌کنیم، که سیاستهای غیر انسانی‌ جمهوری اسلامی، از جمله حبس، شکنجه و اعدام را محکوم نمایند و با پیوستن به کارزارِ لغو اعدام، برای نجات جان همه زندانیان سیاسی و دگر اندیشانی که به مرگ محکوم شده اند، از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.  
ما همراه با ایرانیان آزاده، نیروهای پیشرو و نهادهای حقوق بشری خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی و لغو مجازات اعدام در ایران هستیم. 
همبستگی برای حقوق بشر در ایران
 بهمن 1392 

: امضاها

 جامعه ی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران - سوئد
خانه همبستگی مهر/ کلن
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی / پاریس
همایش ایرانیان -هامبورگ
فعالین حقوق بشر و دمکراسی برای ایران -هامبورگ
کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - شیکاگو
مادران پارک لاله ایران
حامیان مادران پارک لاله دورتموند
حامیان مادران پارک لاله لندن
حامیان مادران پارک لاله هامبورگ
حامیان مادران پارک لاله فرزنو
حامیان مادران پارک لاله -لس آنجلس / ولی
مادران صلح مونترال
 کانون فرهنگ وهنر فرزنو
 بنیاد اسماعیل خویی
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران - مونترال
اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی درایران - لس آنجلس
جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران- جنوب کالیفرنیا
ﺍﻧﺠﻤﻦ ﭘﻮﯾﺎ ، ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻣﮑﺮﺍﺳﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ، ﮐﻠﻦ
ﺟﻤﻌﯿﺖ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻣﺒﺎﺭﺯﺍﺕ ﺩﻣﮑﺮﺍﺗﯿﮏ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ، ﮐﻠﻦ 
آنجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران/هامبورگ
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید