دو معلم عرب اهوازي اعدام شدند

http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=29687

برگرفته از سایت اخبار روز

چهار شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۹ ژانويه ۲۰۱۴


امروز چهارشنبه صبح اداره اطلاعات اهواز به خانواده هاي هاشم شعباني نژاد و هادي راشدي اطلاع دادند كه فرزندان آنها را سه روز پيش اعدام كرده اند.

طبق گزارش در ابتدأ اداره اطلاعات با خانواده ها تماس گرفته و خبر اعدام را گفتند كه بعد از آن خانواده ها با مراجعه به اداره اطلاعات، ماموران اطلاعات اعدام هادي راشدي و هاشم شعباني نژاد را تأكيد كردند.

هاشم شعبانی نژاد وهادی راشدی دو معلم عرب شهر خلفیه( رامشير) و از مؤسسان مؤسسه فرهنگي الحوار ( گفتگو)كه در سال ٢٠١١ دستگير و به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت ملي در دادگاه انقلاب اهواز شعبه ٢ محكوم به اعدام شدند .

احكام اعدام اين دو تن همراه محمد علي عموري ، جابر و مختار البوشوكه توسط ديوان عالي شعبه ٣٢ تاييد شده بود،در روز شنبه ٧-١٢-٢٠١٣ هاشم شعباني و هادي راشدي توسط اداره اطلاعات اهواز از زندان كارون منتقل و از روز انتقال آنها هيچ خبري به وكيل و خانواده هاي آنها داده نشد تا اينكه امروز ٢٩/١/٢٠١٤ خبر اعدام آنها را به خانواده ها دادند.

پيشتر هاشم شعباني در يك نامه سرگشاده كه قبل از اعدام منتشر شد، مي گويد : در دوران بازداشت تحت شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته و علیه خود و چند تن از دوستانش اعتراف کرده است و خودش و چهار نفر دیگر با وجود تکذیب این اعترافات در دادگاه، به اعدام محکوم شده‌اند.

آقای شعبانی حکم صادره علیه خود و دیگر افرادی را که در این پرونده محکوم شده‌‎اند، "خودسرانه و غیرعادلانه" خوانده و برای "تشکیل مجدد دادگاهی عادلانه و غیرجانبدارانه" خواهان کمک فوری شده است.

كريم دحيمي فعال حقوق بشر
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید