گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر ٢٠١٣- کلن

http://madaransolhdortmund.blogspot.de/2013/12/blog-post_8.html

برگرفته از وبلاگ مادران صلح دورتموند

همبستگی حامیان مادران پارک لاله دورتموند با جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/ کلن 

به دعوت " جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران - کلن"  روز شنبه ٧ نوامبر ٢٠١٣ در شهر کلن آلمان با شرکت جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر ٢٠١٣، در دفاع از زندگی و نه به اعدام، در اعتراض به اعدام های اخیر و حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی محکوم به اعدام در ایران، تظاهرات و راهپیمائی بر گزار شد.

شرکت کنندگان در این برنامه با در دست داشتن بوته های « درخت زندگی»، با محکوم  کردن اعدام ٤ عرب هموطن خود، اعتراض خود را ابراز داشته  و با این حرکت نمادین «نه به اعدام، آری به زندگی» توجه بسیاری از شهروندان را به این تجمع جلب کردند.

این مراسم با سخنرانی نمایندگان گروه های مختلف, با صحبت راجع به روز جهانی حقوق بشر و موارد بیشمار نقض این قوانین در ایران و اعدام های زندانیان سیاسی در یک ماه گذشته  آغاز شد.

برنامه با صحبت های آقای بیگدلی از طرف جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/ کلن که بیست و ششمین سال  بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر را در کلن  بر گزار می کردند، با توضیحات در مورد اعدام حبیب الله گلپری پور و رضا اسماعیلی، دو زندانی سیاسی و هم چنین به دار آویختن ۱۶ زندانیِ بلوچ، اعدام شیرکو معارفی و احتمال اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی و تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی ادامه یافت.

در انتهای این مراسم، شرکت کنندگان برای استمداد جهت نجات جان زندانیان سیاسی و اعتراض به اعدام های اخیر، راه پیمایی  به طرف فرستنده تلویزیونی دولتی در شهر کلن داشتند. در این قسمت از برنامه در مقابل ساختمان تلویزیون و در  اعتراض به سانسور های دولتی، سخنرانی های مختلفی انجام شد.

با سپاس از برگزار کنندگان و همراهان این برنامه 
حامیان مادران پارک لاله - مادران صلح دورتموند
دسامبر ٢٠١٣ 







 



گزارش های تصویری حامیان مادران پارک لاله دورتموند
قسمت ١ 
قسمت ٢
قسمت ٣
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید