مرگ مادر و همسر پیمان عارفی پس از ملاقات با وی در حادثه رانندگی


مرگ مادر و همسر پیمان عارفی پس از ملاقات با وی در حادثه رانندگی



خبرگزاری هرانا – ناهید رحمانی و زیبا صادق زاده مادر و همسر پیمان (امیر رضا) عارفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مسجد سلیمان، در راه بازگشت از ملاقات بر اثر یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مادر پیمان عارفی که ساکن تهران است پیشتر در مصاحبه ای با هرانا از تبعید این زندانی سیاسی به زندان مسجد سلیمان ابراز نگرانی کرده بود.
پیمان عارفی اردی بهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری از “انجمن پادشاهی” مورد محاکمه قرار گرفته و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این زندانی سیاسی به همراه پسر دایی خود آرش رحمانی که در اواخر سال ۸۸ اعدام شد، در حالی که پیش از انتخابات جنجالی سال ۸۸ بازداشت شده بود در دادگاه دستجمعی دستگیرشدگان بعد از انتخابات، به عنوان یکی از معترضان انتخاباتی که در صدد انجام اقدامات مسلحانه علیه حکومت بوده مورد محاکمه قرار گرفت.
زیبا صادق زاده که خود به همراه پیمان عارفی بازداشت شده بود نیز مدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته است، پیمان عارفی پیشتر در نامه ای از زندان اعلام داشت برای رهایی همسرش بر علیه خود اعتراف کرده است.
خبرگزاری هرانا اخیرا گفتگویی با مادر این زندانی داشته است که به مشکلات محل نگهداری پیمان عارفی، طولانی بودن مسیر، ملاقات های کوتاه وی اشاره می کند، فایل این گفتگو را زیر بشنوید.

تاریخ: آذر ۲۸, ۱۳۹۲
https://www.youtube.com/watch?v=JplD__tSZEM
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید