تا رفع حصر نشود و زندانیان آزاد نشوند احساس آزادی نمی کنم‎

http://www.kaleme.com/1392/07/26/klm-161963/
برگرفته از وب سایت کلمه
جمعه، ۲۶ مهر۱۳۹۲




ژیلا کرم زاده مکوندی، هنرمند، شاعر و حامی مادران عزادار، پس از تحمل ۲۲ ماه حبس به تازگی از زندان آزاد شده است. او به خبرنگار کلمه می گوید: به خاطر اعتقاداتم به زندان رفتم و هرگز از این بابت پشیمان نیستم.
مکوندی که به دلیل همدردی و همراهی با مادران عزادار( پارک لاله) نزدیک به ۲ سال را در زندان سپری کرده است، در گفت و گو با کلمه می افزاید: تنها خواسته من اکنون آزادی سایر زندانیان سیاسی – عقیدتی و آزادی میرحین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی است.
وی در مورد احساس خود پس از آزدای از زندان گفت: ابتدا به عنوان مرخصی از زندان آمدم، بعد از چند روز اسامی آزادی ها اعلام شد و اسم من هم در بین آزادی ها بود. به همین دلیل ناراحتم از این که با دوستانم خداحافظی نکردم. از وقتی بیرون آمدم ذهنم مشغول کسانی است که هنوز زندانند هر روز پیگیری می کنم تا ببینم وضعیت شان چگونه است، بنابر این هنوز معنای آزادی را نفهمیدم. حتی در مسافرت هم احساس آزادی ندارم تا دوستانم آزاد شوند.
مکوندی با یادآوری این که ۲ سال حکم تعزیزی داشته است و ۲ سال تعلیقی گفت: از ۲ سال تعزیری ۲۲ ماه را گذراندم و تنها ۲ ماه به پایان آن مانده بود که به مرخصی آمدم.
وی با بیان این که یکی از خواسته های ما آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی است،ادامه داد: در زندان هر مناسبت که پیش می آمد شعار یا حسین و میرحسین و خواسته آزادی رهبرای جنبش سبز را سر می دادیم ، به خصوص پس از انتخابات. الان هم که بیرون آمدیم خواسته ما همین است، آزادی ما معنایی نخواهد داشت مگر اینکه آن ها هم آزاد شوند. بدون رفع حصر ما هم احساس می کنیم در حبس و حصریم.
مکوندی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی درباره زندانیان سیاسی گفت: از دوستانی که کار خبرسانی می کنند می خواهم که توجه شان را تنها معطوف به چند زندانی خاص نکنند، در زندان انسان های بزرگی هستند که اصلا خبری در موردشان منتشر نمی شود.
گفتنی است خانم ژیلا کرم زاده مکوندی به عنوان هنرمند و شاعر،  اشعاری نیز با مضمون اجتماعی و سبز سروده است.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید