حکیمه شکری به مرخصی آمد

حکیمه شکری پس از تحمل ده ماه حبس در زندان اوین و با گذاشتن وثیقه در روز دوشنبه 14 مرداد به مرخصی کوتاه مدت آمد. مدت مرخصی او سه روز است و قرار بود پنج شنبه به زندان باز گردد. او امروز برای تمدید مرخصی به دادستانی مراجعه کرد تا در صورت موافقت برای دیدار مادر و خانواده اش به شهرستان برود. طبق اظهار مسوولان دادستانی، او می تواند تا شنبه بیرون از زندان بماند تا وضعیت تمدید مرخصی اش مشخص شود.
حکیمه شکری از زنان آزادی خواه و از همراهان مادران پارک لاله است که به خاطر دلجویی و همراهی با مادرانی که در جنبش سبز عزادار شدند، بازداشت شد. او در ۱۴ آذر ماه سال ۱۳۸۹ در مراسم بزرگ داشت امیرارشد تاجمیر یکی از کشته شدگان سال 88 در بهشت زهرای تهران بازداشت و به کمیته شهر ری منتقل  شد. حکیمه به همراه دو تن دیگر از بازداشت شدگان (ندا مستقيمی و مهدی رمضانی٬ پدر رامين رمضانی که در سال ۸۸ در خيابان به ضرب گلوله کشته شد) به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شد. وی پس از حدود دو ماه و نیم بازداشت موقت در بند 209، از زندان اوین آزاد شد. دادگاه او در 23 فروردین 1391 به ریاست قاضی مقیسه تشکیل می شود و اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به سه سال حبس تعزیری محکوم می شود. وی در مهرماه سال 1391 برای اجرای حکم به زندان اوین احضار می شود و اول آبان ماه خودش را به زندان اوین معرفی می کند، از آن زمان تا کنون در حال سپری کردن حکم ناعادلانه اش بوده است.
او از روحیه بسیار بالایی برخوردار است و از وضعیت زندان و همراهان اش نیز رضایت دارد و با توجه به همین روحیه قوی و بالا است که حکیمه روزهای سخت زندان را با ساختن عروسک هایی بسیار زیبا با کاموا و مطالعه سپری می کند. تنها نگرانی او دوری از مادر نازنین اش است که در شهرستان زندگی می کند و به دلیل بیماری و ضعف جسمی نمی تواند مرتب برای ملاقات به تهران بیاید. او گفت به خاطر شرایط خاص مادرش، ملاقات حضوری او تقریبا به طور مرتب انجام می شود. حکیمه شکری ابراز امیدواری می کرد که روز عید فطر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی آزاد خواهند شد و امید داشت که خودش نیز جزو آزاد شدگان باشد.   
15 مرداد 1392


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید