سال نو را به سال همبستگی با دادخواهان برای ساختن دنیایی انسانی تر تبدیل کنیم!


ما فرا رسیدن بهار و نوروز را به تمام ایرانی ها در ایران و سراسر دنیا شادباش می گوییم و بهترین ها را برای همه انسان ها خواهانیم. باشد تا با دادن دست های مان به همدیگر دنیایی بسازیم که در آن از زندان و شکنجه و اعدام، از جنگ و خون ریزی، از تبعیض و تحقیر، از ظلم و بی عدالتی و از فقر و نابرابری خبری نباشد و همه بتوانیم در صلح و آرامش و آسایش زندگی کنیم.
سال 1391 را با دلی خونین و زخم هایی عمیق بر دل به پایان می رسانیم. ما ایرانی ها در حالی به سال نو قدم می گذاریم که بیدادگری در کشورمان ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی بیداد می کند و سی پنج سال است که برای ساده ترین خواست و حقوق انسانی خود دایم در معرض تهدید و تحقیر و تبعیض و بی عدالتی قرار داریم و به اشکال مختلف هزینه می دهیم.
این فشارهای روز افزون در شرایطی از طرف جمهوری اسلامی اعمال می شود که تلاش کوشندگان راه آزادی و برابری و عدالت جویی در ایران و سراسر دنیا هر روز بیشتر می شود، ولی شاید عزمی محکم تر و همبسته تر می خواهد تا بتوان این دیوار بیدادگری را شکست و فضایی امن و انسانی فارغ از تمام نابرابری های دینی، جنسی، قومی و اقتصادی، اجتماعی، سیاسی به وجود آورد.
گذشته را که مرور می کنیم، هر سال نسبت به سال گذشته عقب گرد کرده و با مشکلات بیشتری روبرو شده ایم. جمهوری اسلامی از یک سو ما را از داشتن یک زندگی انسانی محروم و هر روز محدودتر می کند تا به حداقل ها قانع شویم، از سوی دیگر رنگ و لعاب زندگی ماشینی و مصرفی را بیشتر می کند تا بدین وسیله ما را اسیر خود کند. اسارتی که در آن روابط انسانی و درستی گوهری نایاب شده ولی خشونت و دروغ گویی و تبعیض و مظلوم کشی باب شده است. 
از نقض حقوق بشر چه بگوییم که گزارش های مختلف خود گویاست، هرچند این گزارش ها قطره های بسیار کوچکی از مرداب بی عدالتی است که تن رنجور ما را در خود فرو برده و لازم است که آن را پالایش دهیم تا به رودی تمیز و جاری تبدیل شود که آب زلال اش در تمامی کوچه پس کوچه های کشورمان جاری شود و ما را سیراب کند. 
ما مادران پارک لاله به عنوان یک حرکت دادخواهانه بخش کوچکی از این حلقه همبستگی هستیم. ما تلاش می کنیم صدای دادخواهی تمامی مادران و خانواده های داغدار و آسیب دیده باشیم و با سه خواسته مشخص نزدیک به چهار سال است در این راه گام برداشته ایم و هزینه های بسیاری نیز داده ایم ولی هم چنان ایستاده ایم. 

-          ما خواهان لغو مجازات اعدام هستیم و با کشتار انسان ها به هر شکلی مخالف ایم.

-          ما خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.

-   ما خواهان محاکمه عادلانه و علنی و مردمی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته در جمهوری اسلامی هستیم.

ما با خود عهد بسته ایم که در سال جدید با گام های استوار تری حرکت کنیم، قلب های مان را به هم نزدیک تر و همبسته تر کنیم و نگذاریم بیدادگری بر زندگی ما حاکم باشد.


هر روزتان نوروز باد، نوروزتان پیروز باد


مادران پارک لاله ایران

28 اسفند 1391


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید