شرکت حامیان مادران پارک لاله (کلن) در نشست کمیسیون حقوق بشر اروپا


برگرفته از سایت اخبار روز:
 http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=48411

آدينه ۲۱ مهر ۱٣۹۱ - ۱۲ اکتبر ۲۰۱۲



 
ما نمایندگان مادران پار ک لاله - کلن در روز سه شنبه ۹ اکتبر در اجلاس حقوق بشر پارلمان اروپا شرکت کردیم و لیستی از تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام و هم چنین گزارشی از وضعیت زندان ها در اختیار خانم باربارا لوخ بیلر و سایر اعضا کمیسیون قرار دادیم. هم چنین با خانم لوخ بیلر در مورد وضعیت کلی حقوق بشر و محکومین به اعدام در ایران صحبت کردیم.
در اواخر ماه اکتبر هیئتی از پارلمان اروپا به ایران می رود. این هیئت اکنون مشغول رایزنی با مقامات حکومت ایران در مورد برنامه های مسافرت خود هستند. در دیدارمان با خانم کرونبرگ رئیس این هیئت از او خواستیم که خواست دیدار با زندانیان سیاسی را در برنامه خود بگذارند. خانم کرونبرگ تاکید کرد که مسئله حقوق بشر جایگاه ویژه ای برایشان دارد و با کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا در مورد وضع حقوق بشر در ایران رایزنی می کنند. آنها تمام تلاش شان را برای دیدار با برخی از زندانیان سیاسی خواهند داشت، گرچه با توجه به مواضع حکومت ایران به تحقق این امر امیدوار نیست.
هم چنین با خانم کورنلیا ارنست یکی از نمایندگان حزب چپ آلمان که قرار است به ایران سفر کند، نشست کوتاهی داشتیم. ما در این نشست با خانم ارنست، از او خواستیم که در دیدار با زندانیان سیاسی و خانواده های آنان و هم چنین در ملاقات با مادران پارک لاله یک تصویر واقعی از وضعیت زندانیان سیاسی بدست بیاورند. ما لیستی از زندانیان محکوم به اعدام به آنها دادیم و قرار گذاشتیم که همچنان با اطلاعات به روز شده آنها را در جریان وضعیت حقوق بشر در ایران بگذاریم. موضوع دیگر صحبت های ما با خانم کورنلیا ارنست وضع متقاضیان پناهندگی در آلمان بود. از او پرسیدیم چرا پارلمان اروپا در مورد وضعیت پناهجویان و هایم های پناهندگی از دولت آلمان سوال نمی کند. او گفت که در این زمینه مواضع ما روشن است ولی چون در اقلیت کامل هستیم و سبزها از ما حمایت نمی کنند، نمی توانیم کاری از پیش ببریم.


 
در ساعت ۲ بعدازظهر در جلسه هیئت نمایندگی پارلمان اروپا در باره ایران به عنوان ناظر شرکت کردیم. این نشست آخرین نشست این هیئت قبل از سفر به ایران بود. در این نشست نماینده عفو بین الملل، نماینده دیده بان حقوق بشر، نماینده بهاییان سخنرانی داشتند.
هم چنین در این روز یک رای گیری غیرعلنی در کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا برای برندگان جایزه "ساخاروف" برای آزادی عقیده برگزار شد که سه تن به دور نهایی راه یافتند. نسرین ستوده وکیل زندانی و جعفر پناهی کارگردان بطور مشترک یکی از سه هستند و در روز ۲۶ اکتبر برنده نهایی معرفی خواهد شد.

ارزیابی ما این است که تلاش ما برای جلب توجه هرچه بیشتر کمیسیون حقوق بشرو هم چنین هیئت عازم به ایران به وضعیت حقوق بشر در ایران مثبت بوده است. ما در این مرحله تمرکزمان را هرچه بیشتر به وضع زندانیان سیاسی که حکم اعدام گرفته اند و هم چنین وضعیت عام زندانیان سیاسی متمرکز کرده بودیم. ما هم چنان به اطلاع رسانی به این نمایندگان در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ادامه خواهیم داد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید