به مناسبت روز جهانی "نه به اعدام"



گزارش گردهمایی حامیان مادران پارک لاله دورتموند از دیدار با پرستو فروهر در کتاب آیدا
به مناسبت روز جهانی "نه به اعدام"


کتاب و نشر آیدا در شهر بوخوم  در روزهای شنبه ۱۳ و یکشنبه ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲، اقدام به برگزاری جلسات کتاب خوانی برای معرفی کتاب های پرستو فروهر به نام "سرزمینی که پدر و مادرم در آن به قتل رسیدند"  و کتاب "بخوان به نام ایران" نمود .

حامیان مادران پارک لاله دورتموند نیز با برپایی میز اطلاع رسانی راجع به مادران پارک لاله و خواسته های دادخواهانه آنان، نمایشگاه عکس زندانیان سیاسی و جمع آوری امضاء برای لغو مجازات اعدام در ایران و لغو حکم اعدام سه زندانی محکوم به مرگ درکشورهای دیگر از طرف عفو بین الملل در این برنامه شرکت داشتند. 


برنامه کتاب خوانی با خوشامد گویی عباس قیائی از طرف اکرم جوادی و خودش به حاضران، با مقدمه ای کوتاه راجع به پرستو فروهر و کتاب هایش آغاز گشته و با کتاب خوانی و پرسش و پاسخ ادامه یافت .

با روخوانی پرستو فروهر از قسمت هایی از کتابهایش که در آنها علاوه بر لحظات بسیار حسی و خاطراتش، تاریخ سیاسی و قتلهای زنجیره ای - سیاسی را با مهارت  به ترسیم کشیده است، فضای بسیار غم انگیزی بین حاضران بوجود آمده بود 


پرستو فروهر در گفتگو با سخنگوی حامیان مادران پارک لاله دورتموند در مورد مجازات آمران و عاملان ( قاتلان پدر و مادرش ) با روشنی نظر خود را در مورد مجازات اعدام و قصاص مطرح کرده و گفت :
من مخالف مجازات اعدام هستم و دادخواه هستم. در مورد قاتلان پدر و مادرم هم ما حکم قصاص را رد کردیم... 
از نظر من دادخواهی باید یک پروسه حقوقی و انسانی داشته باشد. تکرار و یاد آوری این جنایات و قتل های زنجیره ای، حرکتی است علیه فراموشی و برای به وجود آوردن گفتمان دادخواهی .
نفس داد خواهی باید در جامعه جا بیفتد تا خانواده ها بتوانند از این بن بستی که در آن قرار گرفته اند، خارج شوند......

در پایان پرستو فروهر با تاکید بر برنامه حامیان مادران پارک لاله دورتموند به مناسبت روز جهانی "نه به اعدام"  با خواندن اعلامیه "در راستای لغو کیفر اعدام"  که در تاریخ نوزدهم آذر ماه سال ۱۳۷۶،  به واسطه تلاش های داریوش و پروانه فروهر منتشر شده بود، برنامه را خاتمه داد .

یاد همه جان باختگان راه آزادی گرامی باد
زنده باد صلح و آزادی
حامیان مادران پارک لاله دورتموند
اکتبر ۲۰۱۲


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید