دیدار "حامیان مادران پارک لاله" با کمیته امور ایران پارلمان اروپا

 
گروهی از "حامیان مادران پارک لاله" در شهر کلن آلمان با رئیس هیأت نمایندگی امور ایران در پارلمان اروپا دیدار کردند. در این ملاقات از وی خواسته شده تا به وضعیت مادران زندانی و زندانیان بیمار توجه ویژه نشان داده شود.
روز چهارشنبه ۲۰ ژوئن، ۳۱ خرداد کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا جلسه‌ای ماهیانه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک داشت. در حاشیه این جلسه گروهی از حامیان مادران پارک لاله از شهر کلن آلمان با تاريا کرونبرگ، رئيس هيئت نمايندگی امور ايران در پارلمان اروپا دیدار کردند.
در ابتدای این جلسه محمود بریمانی، سفیر جمهوری اسلامی در بلژیک با خانم کرونبرگ دیدار کرده است.
به گفته‌ی اختر قاسمی از گروه حامیان مادران پارک لاله در کلن، سفیر جمهوری اسلامی در بلژیک از رئيس هيئت نمايندگی امور ايران در پارلمان اروپا خواسته که قبل از صدور قطعنامه علیه ایران، ابتدا با مقامات مسئول جمهوری اسلامی تماس بگیرند و اطلاعات صحیح را از آنان دریافت کنند.
لازم به ذکر است که در آغاز هفته جاری پارلمان اروپا طی قطعنامه‌ای صدور حکم اعدام برای چهار شهروند عرب زبان ایران را محکوم کرده بود و  از مقامات جمهوری اسلامی خواسته بود تا حقوق اقلیت‌های قومی را به رسمیت بشناسند.

 سفیر جمهوری اسلامی در بلژیک در دیدار با رئیس هیأت نمایندگی امور ایران در پارلمان اروپا


بعد از این جلسه خانم کرونبرگ با گروه حامیان مادران پارک لاله در کلن دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار حامیان مادران از اعضای پارلمان اروپا خواستند که در برابر اعدام‌هایی که در ایران صورت می‌گیرد سکوت نکنند. همچنین درباره وضعیت مادرانی که هم‌اکنون به عنوان زندانی سیاسی در زندان هستند، (از جمله نسرین ستوده و نرگس محمدی) با خانم کرونبرگ صحبت شد.
به گفته‌ی خانم قاسمی مسئله‌ی زندانیان بیمار مثل زینب جلالیان و نرگس محمدی نیز از جمله مباحث مطرح‌شده از سوی حامیان مادران پارک لاله بود. آن‌ها از پارلمان اروپا خواستند که به دولت جمهوری اسلامی ایران فشار بیآورند تا اجازه دهد که زندانیان بیمار به بیمارستان منتقل و سلامتی آن‌ها تضمین شود.
حامیان مادران پارک لاله همچنین از رئيس هيئت نمايندگی امور ايران در پارلمان اروپا تقاضا کردند که وقتی قرار است هیئتی از اروپا به ایران سفر ‌کند، ابتدا با فعالین حقوق بشر ایرانی در خارج از کشور ارتباط بگیرند و اطلاعات درباره موارد نقض حقوق‌بشر را از آن‌ها بخواهند.
به گفته‌ی خانم کرونبرگ قرار است در ماه اکتبر هیأتی از کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا به ایران سفر کند. وی گفته سعی خواهد کرد تا قبل از این سفر، هیأت مذکور با فعالان حقوق بشر ایرانی مقیم اروپا دیدارها و ملاقات‌هایی داشته باشند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید