فرزندان ما نه بسیجی بودند نه خرابکار

واکنش خانواده های کشته شدگان به احمدی نژاد: فرزندان ما نه بسیجی بودند نه خرابکار
جرس: محمود احمدی نژاد در هشتمین سفر خود به ایالات متحده آمریکا، طی یک نشست خبری که با حضور ۲۰ خبرنگار رسانه‌های آمریکایی در هتل محل اقامت وی برگزار شده بود، معترضان حوادث پس از انتخابات دهمین دوزه ریاست جمهوری ایران را عده قلیلی نامید که ساختمان‌ها را تخریب می‌کنند و خودروها را به آتش می‌کشند. 
وی در عین حال ادعا کرد که «متاسفانه ۳۳ نفر در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند که بیش از دو سوم آنها از نیروهای انتظامی یا مردم عادی هوادار دولت بودند.»

اگر چه تا کنون آمار متعددی از سوی مقامات دولتی و نظامی ایران در مورد کشته شدگان حوادث پس از انتخابات منتشر شده است اما پیش از این نیز سایت پرچم که گفته می شود متعلق مجتبی هاشمی ثمره، معاون ارشد و یکی از چهره های اصلی دولت احمدی نژاد به شمار می روذ نیز اسامی ۳۳ تن از کشته شدگان را به صورت رسمی مورد تایید قرار داده بود که همان زمان هم در این سایت اعلام شده بود بیش از ۷۰ در صد از این کشته شدگان از «بسیجیان و طرفدارت دولت» محسوب می شوند.

به نظر می رسد احمدی نژاد که به اتفاق هاشمی ثمره برای هشتمین بار به آمریکا سفر کرده بود به آمار اعلام شده از همین سایت اکتفا کرده است و ترجیح داد به جای آنکه همانند صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه تعداد کشته شدگان حوادث دس از انتخابات را تنها یک نفر اعلام کند و یا به جای فرمانده هان نظامی همه ی این جان باختگان را بسیجی معرفی کند، برای نخستین بار یک آمار دقیقی را اشاره کند تا انی ادعا واقعی تر به نظر برسد . به همین دلیل اعلام کرد که ۲۲ نفر از کشته شدگان بسیجی و از طرفداران دولت بوده و بر اساس این آمار تنها ۱۱ نفر از این کشته شدگان به عنوان معترضان محسوب می شوند.

در گزارشی که از سوی سایت پرچم ارائه شده و اینک مورد استناد احمدی نژاد قرار گرفته است به جز محمد حسین فیض و غلام کبیری اسامی کشته شدگانی به چشم می خورد که خانواده های آنان معتقد هستند دولت احمدی نژاد در مورد بسیجی معرفی کردن آنها «دروغ» می گوید.

این خانواده ها می گویند که احمدی نژاد و حکومت ایران نه تنها در طی دو سال هیچ قاتلی را معرفی نکرده اند بلکه با اظهارات دروغین نمک به زخم آنها می پاشد. آنها معتقد هستند رسانه های بین المللی به جای آنکه چندین بار در طی دو سال پای مصاحبه های دروغ و خلاف واقع احمدی نژاد بنشینند بهتر است صدای خانواده هایی را بشنوند که علی رغم نا امنی در داخل ایران بارها از مراجع قانونی مدد خواسته اند تا آنها را در شناسایی قاتلین یاری کند.

گفتگوی جرس با برخی از خانواده های کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را بخوانید:

پدر احمد نعیم آبادی: پسرم با سربند سبز رفت، هرگز طرفدار دولت نبود


پدر احمد نعیم آبادی در پاسخ به این پرسش که اسم فرزندتان در سایت پرچم آمده است و تاکید شده ۷۰ درصد از این بسیجیان طرفدار نظام بوده اند، آقای احمدی نژاد هم اکنون اعلام کرد که ۲۲ نفر از این کشته شدگان بسیجی و از طرفداران دولت بوده اند خود شما بگویید آیا فرزند شما بسیجی بوده است، می گوید: احمد من وقتی در روز راهپیمایی از خانه بیرون می رفت پیشانی بند سبز بسته بود، دو تا دستبند سبز به دستش بسته بود و با لباس و کفش سبز هم به خیابان رفت، یعنی کاملا مشخص بود که به طرفداری از آقای موسوی و در اعتراض به تقلب در انتخابات به خیابان رفته بود و نه به طرفداری از احمدی نژاد، اجازه نمی دهم از نام فرزندم سو استفاده کنند.

پدر احمد نعیم آبادی، جوانی که در راهپیمایی ۲۵ خرداد با اصابت گلوله جان باخته بود می گوید من هر گونه سو استفاده از نام احمد را محکوم می کنم و این دروغ بزرگ را محکوم می کنم و احمدی نژاد یا هر کسی از نام احمد سو اتفاده کند از دیدگاه ما محکوم است و در پیشگاه خداوند هم محکوم خواهد بود.

وی گفت: اینها اگر خیلی انصاف داشتند، کلمه ی شهید را برمی تابیدند و نمی رفتند سر مزار فرزندم و کلمه شهید را فلز نمی گرفتند. اسم شهید را از قبر احمد پاک می کنند بعد از اسم احمد اینطوری استفاده می کنند و کشته شدگان را بسجی معرفی می کنند، پسرم مخالف بسیج بود، نه مخالف بسیج واقعی بلکه مخالف این بسیجی که الان وجود دارد.

پدر احمد نعیم آبادی با بیان اینکه احمد به وسیله ی تفنگ ساچمه ای کشته شد، می گوید: ما ابتدا گفتیم از پایگاه بسیج شکایت داریم بعد که گفتند تفنگ های جنگی نبوده و پزشک قانونی تایید کرد با گلوله ساچمه ای به فرزندم شلیک شده ما گفتیم خب باید پیگیری شود این تفنگ های ساچمه ای دست چه کسانی بود. معلوم است این تفنگ ها را در اختیار سازمانی قرار داده اند که نیروهای غیر رسمی خود را مسلح کند تا جوانان مردم را در جمعیت شناسایی کنند و بزنند.

وی در مورد فرجام پیگیری های قضایی خود برای شناسایی قاتلان تاکید کرد: چون ایران جواب ما را نداد حتما باید از طریق سازمان های بین المللی پیگیری شود. جنایت و ظلمی که در حق خانواده شد را کسی نمی تواند پاسخ بگوید، از خدا می خواهم یقه ی کسانی که این ظلم را در حق فرزندانم کرده اند را بگیرد و آبرویشان را برود که چطور دارند از اسم بچه های ما سو استفاده می کنند.

پدر احمد نعیم آبادی در پایان تاکید می کند: احمدی نژاد تا کنون بیش از هفت بار به سازمان ملل رفته است، و هر دفعه جز یک مشت دروغ و اراجیف هیچ حرف دیگری نزد. اگر مراجع بین المللی می خواستند از خون هایی که به ناحق در ایران ریخته شده می خواستند دفاع کنند اصلا نباید راهش می دادند، درست است که به عنوان رییس جمهور رفته اما رییس جمهور منتخب مردم نیست. احمدی نژاد با آزادی می رود در سازمان ملل سخنرانی می کند اما آیا همین آزادی را در داخل کشور از طریق رسانه های داخلی به مردم خودش و به خانواده های کشته شدگان می دهد تا آنها هم حرف بزنند.

مادر سهراب اعرابی

پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی جوانی که در راهپیمایی ۲۵ خرداد کشته شد، در پاسخ به اظهارات احمدی نژاد در گفتگو با رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه دو سوم کشته شدگان پس از انتخابات بسیجی بوده و عده قلیلی هم ساختمان ها را تخریب کرده بودند، گفت: این دفعه ی اول نیست که احمدی نژاد دروغ می گوید. من اصلا حرف ایشان را قبول ندارم، ایشان را اصلا به عنوان رییس جمهور نمی دانم، اگر راست می گویند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیاید، با من مصاحبه کند، بدون سانسور پخش کند تا من بگویم بچه های ما چه کسانی بودند و چگونه کشته شدند.

مادر این جوان ۱۹ ساله ای که در خیابان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در مصاحبه با جرس با بیان اینکه بچه ی من نه بسیجی بوده و نه خرابکار تاکید می کند که سهراب اعرابی یک ایرانی وطن پرست بوده که به خاطر رای گمشده اش به خیابان رفت و کشته شد.

وی با بیان این نکته که تمام خانواده ها در سایت ها و رسانه های خارج از ایران اعلام کردند که این بچه ها چگونه کشته شدند می گوید: در رسانه های داخل ایران که اصلا به ما اجازه نمی دهند صحبت کنیم تا ما بگوییم که بچه های ما توی چه راهی کشته شدند، بچه من طرفدار آقای موسوی بوده و به همین دلیل هم او را کشتند.

وی ادامه داد: این باعث افتخار من است و هیچ هم پنهان نمی کنم که بچه ی من طرفدار موسوی بود و من خودم شخصا احمدی نژاد را به عنوان رییس جمهور نمی دانم، احمدی نژاد از همان روز اول با دروغ آمد و الان هم ما به دروغ های احمدی نژاد عادت کردیم.

وی در خصوص پیگیری های قضایی پرونده ی کشته شدن فرزندش می گوید: به ما گفته اند بیایید دیه بگیرید ولی ما نپذیرفتیم، اما چون در ایران پاسخی به ما ندادند مطمئن باشند که از طریق سازمان ملل پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که احمدی نژاد تابلویی را به دبیر کل سازمان ملل هدیه کرده است که این شعر به روی آن نوشته شده است؛ «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند»،می گوید: چرا در ایران بنی آدم اعضای یکدیگر نیستند؟ بچه ی من نوزده سالش بود، که با تیر زدند کشتند، این اسلحه ها دست چه کسانی هست؟ جز اینکه این اسلحه ها دست بسیج و سپاه و نیروهای مسلح است، مگر دست مردم اسلحه است؟ آیا در دست بچه ی من اسلحه بود؟ فقط چون گفته بود که با رای من چه کرده اید زدند کشتند.

خانم فهیمی ادامه می دهد: وقتی رییس قوه قضاییه کشور ما که باید رییس قوه عدالت باشد توی این مملکت، می گوید فقط یک نفر کشته شده و آقای احمدی نژاد هم می گوید ۳۳ نفر کشته شدند که ۲۲ نفر بسیجی بودند، خوب چرا اعلام نمی کنند، چرا قاتل آنها را معرفی نمی کنند. قانون در کشور ما اجرا نمی شود.

وی در پاسخ به پرسش در خصوص واکنش مراجع بین المللی می گوید؛ همه منافع خودشان را می خواهند و منافع ملت ها رفته کنار، متاسفانه خون بچه های ما را دارند پایمال می کنند. من خودم شخصا این اجازه را نخواهم داد .

پدر میثم عبادی: پسر من بسیجی نبود، کارگر خیاط خانه بود


میثم عبادی نام دیگری است که در صدر لیست پرچم قرار دارد و در ذیل آن نوشته شده که هفتاد در صد از این کشته شدگان از بسجیان و طرفداران دولت بوده اند، پدر این جوان که در حوادث خرداد سال ۸۸ با اصابت گلوله جان باخت می گوید: بچه ی من ۱۶ سال و سه ماه داشت، گلوله به شکمش شلیک کردند. اما چون گلوله از شکم او بیرون نرفته بود ، شکمش را پاره کردند و گلوله را در آوردند. من خودم دیدم که پوکه ی گلوله را هم در آوردند اما هرچه پیگیری کردم هیچ نتیجه ای نداد.

وی می گوید: من رفتم در محلی که به بچه ام شلیک کردند پرس و جو کردم، مردم می گفتند آن روز بسیجی و یگان ویژه به مردم شلیک می کردند. پرونده ای برای شناسایی قاتل تشکیل دادیم اول کسی را به عنوان قاتل دستگیر کردند، به من قاتل را نشان ندادند و گفتند روز دادگاه قاتل را می بینی ولی بعد آزادش کردند.

وی گفت: قاضی پرونده را هم عوض کردند و فرستادند یک شعبه ی دگیر و در آنجا به من گفتند؛ از نظر من پرونده ی قتل میثم بسته شده است و پرونده را فرستادم آگاهی. رفتم آگاهی گفتند قاضی نوشته است قاتل پیدا نشد، هر وقت پیدا شد خبرتان می کنیم، گفتم پس من چه کنم، گفت برو خانه ات بخواب هر وقت قاتل پیدا شد خبرت می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیگیری بعدی شما چه خواهد بود، گفت: من شنیدم نماینده حقوق بشر می آید ایران، چشمم را دوخته بودم که دردم را به آنها بگویم ، اینجا کسی درد ما را نشنید اما مثل اینکه از سازمان های حقوق بشری هم هیچ کسی به ایران نیامد.



برادر محرم چگینی: برادرم نه بسیجی بود و نه وابسته به هیچ ارگانی بود


نام محرم چگینی هم در لیستی که از سوی سایت های اصولگرا منتشر شده بود آمده است و تاکید شده است که هفتاد درصد از این اسمی از طرفداران دولت و یا بسیجی بوده اند اما برادر محرم چگینی می گوید: برادرم یک شهروند معمولی بود، محرم نه بسیجی بود و نه به هیچ ارگان و جریانی وابستگی سیاسی داشت.

وی در پاسخ به اظهارات اخیر احمدی نژاد می گوید: خیلی ها بارها چنین حرف هایی زدند ولی من تاکید می کنم که برادرم یک شروند ساده و معمولی بود و به هیچ وجه به هیچ جریان سیاسی هم وابستگی نداشت.

برادر محرم چگینی تاکید کرد ما شکایت و پیگری هم کردیم اما هیچ پاسخی نگرفیتم.


مادر حمید حسین بیک عراقی: بچه من بسیجی نبود، با کلاشینکف کشتند


حمید حسین بیک عراقی نام دیگری است که علاوه بر این سایت نزدیک به دلت خبرگزار فارس و کیهان هم طی مصاحبه های اختصاصی او را بسیجی معرف یکرده اند. اما مادر وی گفته است: وقتي خبرگزاري فارس با ما مصاحبه كرد، من فرداي همان روز با خانمي كه مصاحبه را انجام داده بود تماس گرفتم و گفتم بچه من بسيجي نبود، يك جوان معمولي بود، چرا نوشتيد بسيجي، به ايشان هم گفتم، به شما هم مي گويم، ديد من نسبت به بسيجي ها بد نيست اما وقتي پسر من بسيجي نبود چرا بايد خلاف واقعيت را بگویند.

خانواده ی حمید خبر دادند که در پیگیری های قضایی به آنها گفته شد فرزندشان با کلاشینکف کشته شد اما بعد از گذشت بیش از دو سال هنوز قاتلی را معرفی نکرده اند .

مادر این جان باحته راهپیمایی سی خرداد گفت است: از رهبری کشور خودمان که همیشه در مورد جوانان حرف می زنند و می گویند جوانان سرمایه های کشورمان هستند این پرسش را دارم که چرا فرزند بیگناه من در کشور خودش کشته می شود اما مسولان همین کشور هیچ قاتلی را در تمام این مدت شناسایی نکردند.

پدر کاوه سبزعلی پور: پسرم بسیجی نبود، هنرجوی سینما بود

کاوه(سجاد) سبزعلی پور، که در راهپیمایی سی خردادماه و در درگیری مسجد لولاگر بر اثر اصابت گلوله کشته شد نام دیگری است که در این سایت منتشر شده و خبرگزاری فارس هم مطلبی به نقل از آنان منتشر کرد اما پدر این جوان گفته است، فرزندم نه بسیجی بوده و نه سیاسی، یک هنرجوی ساده بود که رفته بود برای بازیگری قرارداد ببندد اما به چشم هایش شلیک کردند.

وی گفته است ، ما تنها نیستیم آدم های بیگناهی کشته شدند، ما می خواهیم ببینیم قاتل اینها کیست اما به ما می گویند پرونده ها چون زیاد است دارند رسیدگی می کنند ولی هیچ جوابی ندادند.

مادر این جوان بعد از گذشت بیش از دو سال با تاثر می گوید: هیچ قاتلی معرفی نشده است ، ما فقط منتظریم پدرش که سرایدار یک ساختمان پزشکی است، بازنشسته شود تا برگردیم کنار فرزندمان که در رشت دفن شده آنجا مردم خیلی مهربان هستند و همه به یاد ما هستند و ما را تنها نمی گذارند.

مادر رامین رمضانی: من به خون بچه ام خیانت نمی کنم

رامین رمضانی نام دیگری است که از سوی همین سایت هوادار دولت منتشر شده است اما پدر و مادر این جانباخته پس از انتخابات را تنها به دلیل حضور در بهشت زهرا دستگیر کرده بودند که مادر وی در هماین دقایق نخست آزاد شد اما پدر این جوان بیش از چند ماه در زندان بود و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

مادر رامین رمضانی هم فرزندش را بسیجی نمی داند بلکه او را شهید واقعی می داند که برای حقش رفت و بیگناه کشته شد. مادر این جان باخته ی جوان هم با بیان اینکه مگر من خیانتی به خون بچه ام می کنم خطاب به مسولان گفته بود: شما به من رادیو تلویزیون بدهید که من چهار کلمه برای شناساندن بچه ام به مردم حرف بزنم که نروم با رسانه های خارج از ایران حرف بزنم.


پدر داوود صدری: بنیاد شهید گفت باید افتخار هم بکنید که بچه شما بسیجی باشد

پدر داود صدری جوان دیگری که در راهپیمایی ۲۵ خرداد با اصابت گلوله کشته شد و خبرگزاری فارس او را بسجی معرفی کرده است نیز پیشتر گفته است: بچه من بسیجی نبود. یک کارگر معمولی بوده، در بنیاد شهید هم به من گفتند که خیلی هم باید افتخار کنید که بچه شما بسجی باشد، گفتم وقتی بسیجی نبود چرا دروغ بگویم ، بچه ام کاره ای در این مملکت نبود، من به معاون سیاسی استاندار هم گفتم بچه من خیلی اهل تظاهرات هم نبود ولی فرض بر این که بود، اما آیا جواب «رای من کو» باید گلوله باشد.

وی گفته بود: از طرف سپاه و بسیج به خانه ی ما آمدند گفتند شما قاتل را می شناسید، گفتم اگر مسولان بخواهند می توانند خیلی راحت قاتل را پیدا کنند. من از اهالی جایی که به فرزندم شلیک کرده بودند، سوال کردم جلوی پایگاه بسیج بود اهالی محل همه می گفتند که از بالای پشت بام شلیک می کردند. اگر بخواهند قاتل را پیدا کنند خیلی راحت می توانند پیدا کنند، من خودم نظامی هستم، خب مشخص است آن روز در آن پایگاه بسیج چه کسانی حضور داشتند، ما زورمان نمی رسد و دست ما به هیچ جایی هم نمی رسد.

اسامی کشته شدگانی که سایت هوادار دولت آنان را مورد تایید قرار داده و ۷۰ درصد آنان را بسیجی و طرفدار دولت معرفی کرده است به شرح زیر است:

1- میثم عبادی
2- رامین رمضانی
3- ناصر امیر نژاد
4- حسام حنیفه
5- مصطفی غنیان
6- حسین غلام کبیری
7- سرور برومند
8- فاطمه رجب پور
9- داوود صدری
10- سهراب اعرابی
11- احمد نعیم آبادی
12- کیانوش آسا
13- حسین طوفان پور
14- یعقوب بروایه
15- حمید حسین بیگ عراقی
16- مسعود خسروی دوست محمد
17- بهمن جنابی
18- سعید عبای قزگلی
19- محمد حسین فیض
20- سجاد قائد رحمتی
21- فاطمه سمسار پور
22- محرم چگینی قشلاقی
23- سعید اسماعیلی
24- سجاد سبزعلی پور
25- مسعود هاشم زاده
26- اشکان سهرابی
27- نداآقا سلطان
28- علی فتحعلیان
29- بهزاد مهاجر
30- علیرضا افتخاری
31- چهار نفر دیگر مجهول الهویه بوده و سه نفر دیگر نیز (امیر جوادی‎فر، محمد كامرانی و محسن روح الامینی) در کهریزک کشته شده اند.

گفتنی است مروری به این لیست و نیز مروری به کلیه رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی نشان می دهد که تا این لحظه خانواده ی ۵۳ تن از جان باختگان به صورت رسمی مصاحبه کرده و تایید کرده اند که فرزندان آنها در جریان اعتراضات انتخاباتی سال ۸۸ کشته شدند که در این میان تنها دو نفر به صورت رسمی مصاحبه کرده و گفتند که فرزندان آنها بسیجی بوده اند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید