با زندگی شیرکو معارفی بازی نکنید

چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰
در مصاحبه خانواده و وکلا با روز مطرح شد:

فرشته قاضی-روزآنلاین


خانواده و وکلای شیرکو معارفی در مصاحبه با "روز" شایعات مطرح شده پیرامون اعدام این فعال کرد را تکذیب و اعلام کردند که شایعه اعدام این جوان کرد در 11 اردیبهشت دروغ محض است.

خانواده آقای معارفی در تماس "روز" با تکذیب شایعات مطرح شده طی روزهای گذشته گفتند: این خبرهایی که رسانه ها زده اند، دروغ محض است.چرا اینکار را می کنند؟ میدانید وقتی ما این خبرها را می بینیم هر لحظه و هر روز برایمان مرگ است؟ میدانید چقدر زندگی ما را به نابودی می کشانید؟ چرا پسر مردم را بدبخت می کنید؟ چرا با زندگی ما بازی میکنید؟

رقیه ابن عباس، مادر شیرکو معارفی که به شدت از رسانه ها و کسانی که این مدت اقدام به شایعه پراکنی کرده اند ناراحت بود گفت: چرا دست از سر ما بر نمیدارید؟ این غلط هایی که می نویسید میدانید یعنی چی؟ میدانید بازی با زندگی یک انسان است؟ خواهش میکنم، التماس میکنم با زندگی ما بازی نکنید با زندگی شیرکو بازی نکنید..........

خانواده آقای معارفی که هفته گذشته او را ملاقات کرده اند ضمن عالی توصیف کردن روحیه این فعال سیاسی کرد می گویند منتظر جواب دیوان عالی کشور هستند.

به مادر شیرکو معارفی می گویم طی روزهای گذشته برخی افراد عنوان کرده اند که خانواده شیرکو کمک خواسته اند و... او با رد این ادعاها می گوید: دروغ می گویند، ما با هیچ کسی صحبتی نکرده ایم هرچه نوشته اند دروغ محض است و تا این لحظه همه این شایعات دروغ بوده. بگذارید ما در آرامش روند قضایی پرونده را پی گیری کنیم. نه جرات داریم تلویزیونی ببینیم نه خبری گوش کنیم مدام دروغ می گویند و تن ما را می لرزانند.

احمد سعید شیخی، وکیل شیرکو معارفی هم در مصاحبه با "روز" ضمن دادن توضیحاتی درباره روند پرونده موکلش می گوید پرونده همچنان در شعبه 27 دیوان عالی کشور است و تمام اخبار و شایعات مطرح شده در چند هفته گذشته تا همین لحظه که با شما سخن می گویم کذب محض است.

شیرکو معارفی از فعالان سیاسی و مدنی کرد سال 87 در شهرستان سقز دستگیر و به اعدام محکوم شد. این فعال سیاسی، اهل بانه است و 31 سال سن دارد. اتهامات او "اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا" اعلام شده است.



پرونده در شعبه 27 دیوان عالی کشور

طی هفته های گذشته و در تعطیلات نوروزی، برخی شایعات از اعدام قریب الوقوع شیرکو معارفی حکایت میکرد. شایعاتی که به سطح برخی رسانه ها هم کشیده شد. اما وکیل این فعال کرد که روز گذشته نیز برای پی گیری پرونده موکلش به دادگستری استان کردستان مراجعه کرده بود به "روز" می گوید: تمام این شایعات کذب محض است و تا همین لحظه که با شما صحبت میکنم پرونده در دیوان عالی کشور است و دیوان عالی کشور هنوز نظری درباره این پرونده نداده. در پی گیری هایی که این چند روز داشته ام نیز گفتند که هنوز پرونده در دیوان عالی کشور بررسی نشده.

احمد سعید شیخی توضیح میدهد: ما پس از قطعی شدن حکم اعدام آقای معارفی، درخواست اعمال ماده 18 را دادیم. پرونده به دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه رفت و مستشاران قوه قضائیه اعلام نظر و حکم اعدام را نقض کردند. پس از آن بود که با تایید نظر مستشاران از سوی رئیس قوه قضائیه، گفتند باید اعاده دادرسی شود.

وی می افزاید: پرونده را به شعبه هم عرض در استان فرستادند و پرونده به شعبه 9 دادگاه استان رفت اما این شعبه از خود سلب صلاحیت کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. اکنون هم در شعبه 27 دیوان عالی کشور است که این شعبه در قم مستقر است و این شعبه باید بررسی کند ودرباره نظر مستشاران و رئیس قوه قضائیه اعلام نظر کند.

آقای شیخی سپس با اشاره به اینکه ممکن است طی روزهای آتی دیوان عالی کشور نظر خود را درباره پرونده شیرکو معارفی بدهد می گوید: ما همچنان منتظریم؛ نمیدانم چرا برخی به این راحتی دست به شایعه پراکنی می زنند. تعطیلات نوروزی همه جا تعطیل بود و وقتی این شایعات را منتشر کردند خانواده آقای معارفی و ما واقعا نگران بودیم جایی هم نبود پی گیری کنیم اما بعد که پی گیری کردیم دیدیم کل قضیه از ابتدا شایعه بوده و تا همین لحظه پرونده در دیوان عالی است.

خلیل بهرامیان، دیگر وکیل شیرکو معارفی نیزکه پس از قطعی شدن حکم، وکالت آقای معارفی را پذیرفته سخنان آقای شیخی را تایید میکند.

او به "روز" می گوید: حکم اعدام در دادگاه بدوی صادر و در دادگاه تجدید نظر تایید شده اما پرونده در دیوان عالی کشور و در مرحله اعاده دادرسی است و توضیحاتی که آقای شیخی دادند کاملا دقیق است.

پیش از این یکبار در آبان 88 اجرای حکم اعدام شیرکو معارفی به تعویق افتاده بود.

آقای بهرامیان پیشتر درباره اتهام محاربه موکلش به "روز" گفته بود که موکلش عضو کومله نبوده و فقط هوادار این حزب بوده وبنا به شهادت‌نامه‌ای که اهالی روستا امضا کرده‌اند، وقتی پاسدارها برای دستگیری شیرکو آمده بودند، وی اسلحه‌اش را تحویل داده و خود را تسلیم کرده و بر این اساس، اتهام محاربه در این پرونده صدق نمی‌کند
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

1 نظر

  1. سلام ودرود برشما
    با تبريك سال نو وبهترين آرزوها براي شما
    من لاله شفيعي هستم مدير سايت زنان , خوشحال ومفتخر خواهم بود كه با شما ارتباط داشته باشم. من را در غم از دست دادن نازنين وجگر گوشه تان سهيم بدانيد براي شما از خداوند متعال صبر واستقامت مي طلبم الحق كه چنين فرزنداني در دامان شما بايد تربيت مي شدنددرخواست داشتم در صورت تمايل واينكه من را قابل بدانيد با اين ميل
    lale.shafiee@gmail.com
    با من درارتباط باشيد مي خواهم من هم به ميزاني هر چندكوچك در اين كار پرارزش شما سهم داشته باشم. وهركمكي از دستم بر مي آيد براي شما انجام بدهم مي خواهم صداي شما باشم تا فرياد مظلوميت شما رابرسانم واز هيچ كمكي دريغ نخواهم كردودر حد توان تلاش مي كنم موفق باشيد قربان شما وبا احترام لاله شفيعي

دیدگاه تان را وارد کنید