گزارش مراسم سالگرد کیانوش آسا

در اولين سالگرد شهداي 25 خرداد درحاليكه جمعي از مادران عزادار در بهشت زهرا بر سر مزار شهدا در تهران حضور يافتند جمعي ديگر از مادران به كرمانشاه رفتند تا در اولين سالگرد شهادت كيانوش آسا بر سر مزار اين شهيد حضور يابند و جهت بزرگداشت ياد و خاطره اين شهيد با خانواده اش همراه گردند .
قبل از حركت ، از آزادي كامران آسا مطلع و بسيار خوشحال مي شويم اما در بدو ورودمان باخبر مي شويم خانواده كيانوش در رابطه با برگزاري مراسم با مشكلات بسياري روبرو شدند و برادر بزرگ كامران و كيانوش چندين بار به اطلاعات و آگاهي و ... فراخوانده شده و حتي تا مرز گرفتن تعهد از آنها پيش رفتند . مراسم در مسجد و سپس در تالار يكي پس از ديگري لغو شد تا در نهايت خانواده مجبور شدند مراسم را در منزل شخصي برگزار نمايند . علاوه بر فراخوانده شدنشان توسط اطلاعات و ... نيروهاي امنيتي به دفعات به در منزل آمده و با درخواست هاي مكرر باعث سلب آرامش خانواده شده بودند .
حوالي ساعت 8:30 روز 25 خرداد به اتفاق خانواده كيانوش بر سر مزار بوديم كه خانواده متوجه مي شوند با اسيد به سنگ قبر كيانوش تعرض شده است و اين موضوع باعث آزردگي شديدشان مي شود . برادر بزرگ كيانوش به نيروي انتظامي كه در آرامگاه و در نزديك مزار كيانوش حضور داشتند مراجعه و يكي از آنها را با خود آورده و به او معترض مي شود :؛بيش از ده روز است كه ما را به همه مراكز امنيتي و اطلاعاتي مي بريد و از ما مي خواهيد دست از پا خطا نكنيم و مراقب باشيم . چه كسي بايد مراقب اينجا باشد ؟ متولي اينجا كيست ؟ چرا برخي به راحتي مجوز اين كار را مي يابند و حتي تذكر هم نمي گيرند ولي ما حتي براي برگزاري مراسم بزرگداشت تا اين حد زير فشار قرار مي گيريم .
او براي كساني كه اين تعرض را انجام دادند يادداشتي بر روي اطلاعيه برگزار مراسم سالگرد كيانوش نوشت كه به شرح زير است :

به نام حق
كسي كه به قبر اين جوان نخبه و شايسته وطن تعرض نموده است ،‌ فرد يا افرادي بدبخت ،‌ بيچاره ،‌ عقب افتاده از جامعه و افرادي از خدا بي خبر هستند .
كيانوش يك كارشناس ارشد براي وطن و انقلاب بود و آنها كساني هستند كه به نام .... مردم را از دين و انقلاب دور مي سازند .
خانواده آسا

زماني كه بر سر مزار كيانوش بوديم در فاصله كمي دورتر شاهد حضور خانواده ديگري بر سر مزاري ديگر بوديم كه دردمندانه سوگواري مي كردند و متوجه مي شويم آنها خانواده حسين طهماسبي شهيدي ديگر از شهداي 25 خرداد هستند كه در كرمانشاه به شهادت رسيد .
حسين فارغ التحصيل رشته حسابداري در مقطع كارداني بود كه روز 25 خرداد با تعدادي از مردم در يكي از خيابانهاي كرمانشاه حضور داشت ، نيروهاي گارد ويژه دو طرف خيابان را مي بندند و آنها را محاصره كرده ،‌به ازاي هر نفر تقريبا ده گارد با باتوم ولگد به جانشان مي افتند . وقتي حسين به خانه مي رسد اثر لگدها و جاي پاهاي گارد بر روي شكمش كاملا پيداست . مادر اصرار به مراجعه به پزشك را دارد ولي حسين نمي پذيرد و فكر مي كند حالش خوب مي شود . مادر حسين تا ساعت 2 نيمه شب كنار حسين مي ماند و بعد مي خوابد . ساعت 9 صبح وقتي براي بيدار كردن حسين مي رود ميبيند حسين ديگر هرگز برنخواهد خواست .حسين براثر ضربه مغزي به شهادت مي رسد ولي پزشكي قانوني علت مرگ را سكته در خواب اعلام مي كند .كمي كنار خانواده حسين طهماسبي مي مانيم و بعد از آنها خداحافظي مي كنيم .
مراسم بزرگداشت كيانوش حوالي ساعت 17 در اوج شكوه برگزار شد و علي رغم اينكه فضاي كاملا امنيتي بر كوچه و خيابان اطراف منزل برقرار بود مردم كرمانشاه حضور گسترده اي يافتند .
در وسط حياط منزل ميزي قرار داده شد كه كفش ،‌كوله ها ،‌ تنبور و تعدادي از كتابهاي كيانوش بر روي آن قرار داشت .
در پايان مراسم موسيقي عرفاني اجرا شد كه حال و هواي خاصي به مجلس بخشيد .

ما بعد از شام كه شامل غذاي نذري (عقيقه) بود از خانواده كيانوش و از پذيرايي گرم و صميميشان تشكر كرده و با اميد به اينكه اين بار در شادي و جشنشان شركت كنيم از آنها خداحافظي كرديم .
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید