دیدار مادران عزادار با مادر ندا در آستانه ی روز جهانی زن

شنبه 15/12/88
6 مارس 2010
ساعت 16 روز شنبه ، 6 مارس در آستانه روز زن ، جمعی از مادران عزادار به منزل ندا آقاسلطان (سمبل زنان آزاده ايران) رفتند . در جمع مادران ، مادر ، خواهر و عمه های مصطفی کریم بیگی (شهید مظلوم عاشورای 88) نیز حضور داشتند.
مادر ندا با اشک و لبخند به استقبال مادران آمد و لحظه در آغوش گرفتن و گریستن این دو مادر لحظه ای دردناک و در عین حال زیبا بود . لحظه ای که دو مادر با دیدن یکدیگر صورت عزیز از دست رفته خود را در چهره مادر عزیز دیگری می یافت.
مادران هنگام ورود به خانه گلی ریشه دار در گلدانی به رنگ سبز به مادر ندا تقدیم کردند، دوستی که زحمت تهیه آن را کشیده بود تعریف میکرد بعد از انتخاب گل به گلفروش گفتم گلدان آن را باید با یک گلدان قشنگ عوض کنی چون اين گل به مادر یک شهید تقدیم می شود و گلفروش بلافاصله گفت : الان آن را داخل یک گلدان سبز قرار میدهم تا مناسب باشد.
مادران همراه با آن کارتی به مادر ندا هدیه کردند که اشعار زیر روی آن نوشته شده بود :
از گل فروش لاله رخی لاله میخرید
                  میگفت بی تبسم گل خانه بی صفاست
گفتم صفای خانه کفایت نمی کند
         باید صفای روح بیابی که کیمیاست
خوبست ای کسیکه بگل زار زندگی
        روی تو همچو لاله صفابخش ودلرباست
روح تو نیز چون تو با صفا بود 
       تا بنگری که خانه تو خانه خداست
                                          برای مادر عزادار  - زهره عزیزمان
                          مادر ندا آقاسلطان (سمبل زنان آزاده ایران )
مادری دیگر کتابی از سروده هایی زیبا را به مادر ندا و مادر مصطفی تقدیم کرد که روی صفحه اول کتابی که به مادر ندا تقدیم شده بود نوشته بود :
زهره عزیز!
ندا رفت ولی نداها زنده اند                   و تولدی دیگر در راه است
از درون شب تار /  می شکوفد گل صبح
خنده بر لب گل خورشید کند/ جلوه گردد  بر کوه بلند                
نیست تردید زمستان میگذرد و ز پی اش پیک بهار / با هزاران گل سرخ میاید .
مادران در کنار یکدیگر از مادری شهید بنام فاطمه سمسارپور که در 30 خرداد در خیابان خوش به شهادت رسیده بود و در نهایت غریبی در بابل به خاک سپرده شد یاد کردند.
همچنین مادران از نگرانی عمیق شان از صدور حکم اعدام برای جوان 20 ساله (محمد امین ولیان) صحبت کردند و اظهار تعجب کردند که چگونه است که سنگ دردست جوانان و مردم فلسطین و غزه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی مظهر مقاومت و پایمردی است و همان سنگ در دست جوان ایرانی که با دیدن خشونتهای پی در پی و بی پایان مانند شلیک گلوله به مردم ، پرت کردن جوانان از بالای پلها و ساختمانها ، له کردن مردم بوسیله خودروی نیروی انتظامی و ... احساساتشان بشدت جریحه دار شده ، مصداق محاربه می شود؟
آنان ضمن استقبال از تکذیبیه آیت الله مکارم شیرازی ، از محکوم کردن این حکم توسط آیت الله صانعی و تلاشهای آیت الله محقق داماد برای لغو احکامی نظیر آن برای بازداشت شدگان اعتراضات اخیر قدردانی کرده ، اظهار امیدواری کردند تا همراهی روحانیون و مراجع با مردم در اعتراض به اعدام ، نویدی باشد برای لغو صدور احکام اعدام در کشورمان.
مادران نگرانیشان را از سپری شدن حدود یکماه از بازداشت دوستانشان و عدم اطلاع خانواده ها از وضع جسمی و روحیشان و همچنین عدم آگاهی از اتهام آنان ابراز نموده و خواستار آزادی هرچه سریعتر دوستانشان شدند.
در اواخر نشست مادران عزادار ، عمه بزرگ مصطفی با صدایی بسیار دلنشین آواز زیر را به یاد مصطفی خواند :
دردعشق و انتظار
دارم زان شب یادگار
در آن شب سرد پاییز
آهنگ سفر میکردی
از رهگذری محنت خیز
دیدم که گذر میکردی
درد عشق و انتظار
دارم زان شب یادگار
لا لا لا لا لا لا لا لا لا لا
تو رفتی ودلم غمین شد
قرین آه آتشین شد
از آن شبی که برنگشتی
جهان که شادی آفرین بود
به چشم من غم آفرین شد
از آن شبی که برنگشتی
لا لا لا لا لا لا لا لا لا لا
از آن  شب سرد خزان شبها گذشته
داستان باده و مینا گذشته
روزگاری بر من تنها گذشته
تو رفتی و .......
مادری دیگر با صدایی بسیار زیبا قسمتی از حماسه کوراوغلو را با یاد شهدا و مادران آذری خواند ودرنهایت نیز مادران مرغ سحر را باهم زمزمه کردند.
در پایان تعدادی از مادران برای همراهی با خانواده مادران عزادار و سایر زندانیان در بند به سمت اوین حرکت کردند
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید