۹تن از مادران عزادار بازداشت شده به بیمارستان منتقل شدند

۹تن از مادران عزادار بازداشت شده به بیمارستان منتقل شدند


شبکه های اجتماعی

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، در پی بازداشت ۳۳ نفر از مادران عزادار و حامیان آنان در روز گذشته، ۹ نفر از آنان به بیمارستانهای سجاد و فیروزگر انتقال داده شده وسپس به بازداشتگاه وزرا بازگردانده شدند.
این سازمان مدافع حقوق بشر روز دوشنبه اعلام کرد روز یکشنبه خانواده ها و حامیان مادران بازداشت شده به بازداشتگاه وزرا رفتند اما مسئولین هیچ جوابی به آنان ندادند. به گفته این شاهدان عینی در حدود ظهر ورود یک آمبولانس به محوطه بازداشتگاه نگرانی های بسیاری را در مورد سلامتی بازداشت شدگان به وجود آورد.
به دنبال عدم پاسخگویی مسئولین، تجمعی اعتراضی در مقابل وزرا با دادن شعار «مادران را آزاد کنید» و «درود بر مادران» شکل گرفت و مأموران انتظامی با خشونت و ضرب و شتم به تجمع یورش برده و آنان را متفرق کردند.
مادران عزادار مانند هر شنبه در پارک لاله در تهران تجمع کرده بودند که به بازداشت نیروی انتظامی در آمدند.
این زنان مادران افرادی هستند که طی نا آرامی های یک سال گذشته بازداشت، ناپدید یا کشته شده اند.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نگرانی های جدی خود را در مورد وضعیت مادران زندانی شده ابراز کرد و مقامات ایرانی در بالاترین سطوح را مسئول سلامتی آنان دانست.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید