مشارکت حامیان "مادران عزادار ایران" در تجمع و راهپیمایی قاصدان جهانی صلح و حقوق بشر در لوس آنجلس

قاصدان صلح که از دو ماه پیش راهپیمایی جهانی خود را آغاز کرده بودند، در گذار از 6 قاره و بیش از 90 کشور روز چهارشنبه دوم دسامبر به شهر لس آنجلس رسیدند و مورد استقبال وسیع مردم و مدافعان صلح و حقوق بشر در این شهر قرار گرفتند. حامیان مادران عزادار ایران در لس آنجلس نیز این افتخار را داشتند تا در این مراسم با شکوه به استقبال آنان رفته ، ضمن ابراز همبستگی با مردم صلح دوست جهان، فریاد مادران دردمند ایران را در مورد نقض حقوق بشر در ایران به گوش همگان برسانند
بزرگ‌ترین راهپیمایی تاریخی طرفداران صلح به دور دنیا با شرکت میلیون‌ها فعال صلح‌طلب و حمایت بسیاری انجمن ها و سازمانهای مدافع صلح و حقوق بشر از روز دوم اکتبر مصادف با یکصدمین سالروز تولد «ماهاتما گاندی» رهبر مبارزه غیر خشونت آمیز، که از طرف سازمان ملل نیز بعنوان روز جهانی "دنیای بدون خشونت" شناخثه شده؛ از زادگاه وی در زلاندنو آغاز شده ودر دوم ژانویه سال 2010 در آرژانتین پایان خواهد یافت.
گزارش استقبال از راهپیمایان جهانی صلح را در زیر می خوانید:

طرفداران صلح و فعالین حقوق بشر و حقوق اجتماعی و مدنی در شهر لس آنجلس پس از استقبال از کاروان صلح، از ساعت 10 صبح با برپایی کنفرانس مطبوعاتی در سیتی هال شهر لس آنجلس برنامه خود را آغاز کرده و در ساعت 6 بعد از ظهر با شرکت بیش از 500 نفر راهپیمایی باشکوه خود را از پارک مَک آرتور واقع در خیابان ویلشر تا کلیسای ایمانوئل پرسبترین به انجام رساندند.
در ابتدای ی این صف ِ طویل، عده ای با موسیقی اسپانیایی رقص کنان حرکت می کردند، در میانه راه خانمی آمریکایی با بلند گو آوازهایی در حمایت از صلح و پرهیز از جنگ و خشونت می خواند که جمعیت او را همراهی می کرد. مردی گیتار می نواخت، زن جوان سیاه پوستی با کودک خردسالش در کالسکه، نوای صلح خواهی سر داده بود و جمعیت شعارهای او را تکرار می کرد. پیرمردی نشسته بر روی صندلی چرخدار با جمعیت حرکت می کرد و آواز می خواند. راهپیمایان در ساعت 7 به کلیسا رسیدند و سالن بسیار بزرگ کلیسا را پر کردند. اولین برنامه رقص بسیار جالب و جاذبی از آسیای میانه بود. سپس چند تن از فعالان صلح و حقوق بشر سخنرانی کردند و سپس گروه اصلی ی راهپیمایان که از دو ماه پیش راه پیمایی خود را آغاز کرده و شهر به شهر و کشور به کشور، قاره ها را پیموده بودند به روی سن آمدند و یکی از جوان ترین آنان در باره ضرورت برقراری صلح و خاتمه دادن به جنگ سخنرانی کرد. سپس خانم هنرمندی سخنرانی ی پرشوری در باره صلح و برادری ادا کرد و سپس با نواختن پیانو یکی از ترانه های بسیار زیبای خود را اجرا نمود.
حامیان مادران عزادارنیز با در دست داشتن پلاکاردهایی در دفاع از حقوق بشر و صلح، دادخواهی مادران عزادار ایرانی را به نمایش گذاشتند که توجه بسیاری از فیلمبرداران و خبرنگاران آمریکایی، ایرانی و سایر ملیّت ها را به خود جلب کرده بود. آنان همچنین تلاش کردند تا دادخواست خود را که خطاب به آقای بان کیمون نوشته شده به اطلاع و امضای شرکت
کنندگان رسانده حمایت آنان را از مبارزه غیر خشونت آمیز مردم ایران درخواست نمایند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید