نامه ی مادران عزادار به رئیس قوه ی قضائیه


اجرای عدالت را طلب می کنیم!
جمعی از مادران عزادار با ارسال نامه ی سرگشاده ای به رئیس قوه ی قضائیه خواهان شناسایی و محاکمه ی آمران و عاملان کشتار فرزندان خود شده اند. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، متن این نامه به قرار زیر است:
مادران داغدار خواستار محاکمه آمران و عاملا ن کشتار فرزندانشان هستند

بنام خداوند بخشاینده مهربان
جناب آقای صادق لاریجانی
با سلام و احترام،
ما مادران و خانواده های قربانیان حواث اخیر و همچنین قربانیان سی ساله گذشته، هرگز سال های منتهی به بهمن ۵۷ را از یاد نمی بریم که تمامی کوچه های شهر فریاد استقلال، آزادی و عدالت جویی بود. شاید ما خود در آن زمان جوانان و یا نوجوانانی بیش نبودیم اما ندای حق طلبی که هر روح حقیقت جویی را در مقابل ظلم و جور به عصیان وا می داشت، ما را نیز به صحنه های مبارزه و مقاومت در برابر رژیم ستم شاهی به میدان آورد و اینک با گذشت سه دهه از آن روزها، بار دیگر آمده ایم تا فریاد حق خواهی و حق طلبی بر آوریم. اما این بار برای تحقق عدالت در حق فرزندانی که خود،گام برداشتن در مسیر راستی و حقیقت جویی را به آنان آموخته ایم.حال که فرزندان عزیزمان برای تداوم آرمان های پدران و مادران شان به صحنه انتخابات آمدند و شور و هیجانی بی سابقه آفریدند و در مقابل تمامی شائبه ها و ابهاماتی که در انتخابات اخیر پدید آمد، که روح هر حقیقت جویی را به کنکاش و سوال وا می داشت تا بتواند حقیقت را به درستی در یابد، فرزندان ما چه کردند جز راهپیمائی آرام و طلب حق قانونی خود؟ آنان پاسخی از جنس واژه و حرف می خواستند نه گلوله و سرب!!! و نه غل و زنجیر!!! چه شد که فرزندان برومند ما آماج گلوله شدند؟ چرا عده ای مجروح، عده ای شهید و عده ای در بند و مفقود به جا ماند؟کدامین مصلحت بر روشن شدن ابعاد این حواث پرده کشید تا جایی که حقیقت واژگونه نشان داده شد و فرزندان ما نام اعتشاشگر گرفتند و همتراز مخالفان، معاندان و همدست توطئه گران خارجی قلمداد شدند؟
اکنون ما مادران از قوه قضائیه که بر اساس قانون اساسی مرجع رسمی تظلمات و شکایات است اجرای عدالت را طلب می کنیم. عدالتی که هیچ مقام و منصبی و هیچ توصیه و مصلحتی پایه های آنرا نلرزاند و قاطعیت آنرا از میان بر ندارد.
مطالبات ما برای رسیدگی در آن مرجع قانونی به شرح زیر است:
- آزادی بی قید و شرط زندانیان عقیدتی
- رسیدگی به وضعیت مفقود شدگان
- برگزاری دادگاه های علنی آمران و عاملان کشتار فرزندان مان
- پاسخ گویی شفاف و روشن به خانواده های زندانیان و مفقود شدگان
- ایجاد مراجع بیطرف و صالح و مردمی برای پیگیری شکایت خانواده ها
امید آنکه در راستای تحقق رسالت سنگینی که قانون اساسی به عهده ‍ی شما گذاشته است و ما بخش کوچکی از آن را مطالبه کرده ایم توفیق یابید.

گروهی از مادران داغدار و عزادار و حامیان
۱۱ آبان ۱٣٨٨ برابر با ۰۲ نوامبر ۲۰۰۹
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید