حضور سیمین بهبهانی در تجمع مادران عزادار (شنبه 9/8/1388)

ساعت ۵ عصر روز شنبه ۹ آبان همانند هفته هاي قبل مادران عزادار برای یادآوری خواسته هایشان که آزادی زندانیان عقیدتی و مجازات آمران کشتار فرزندانشان است، اقدام به تجمع در کنار آب نمای پارک لاله کردند.
با اینکه در چند هفته ی قبل نیروی انتظامی هنگام تجمع مادران حضور کم رنگی داشتند ولی در این هفته، هم در اطراف پارک و هم در کنار آب نما حضور فعال و پر رنگی داشتند. و از آغاز تجمع از جمعیت خواستند که متفرق شوند، مادران عزادار یادآور شدند که همانند هفته های قبل از ساعت ۵ تا ۶ بعداز ظهر در اینجا حضور می يابند ولی ماموران همچنان خواستار متفرق شدن مادران شدند. سرانجام با صحبت هایی که مادران با آنها کردند قرار شد که فقط یکبار دور میدان بچرخند.
جمعیت که حدود ۲۵۰ نفر بودند با در دست داشتن شمع و عکس شهدا و مفقودین جنبش در سکوت راهپیمایی کردند. در پايان مادران عزادار هنگام خارج شدن از پارک سرود اي ايران و یاردبستانی را سر دادند. کنار درب جنوبی به احترام یاد عزیزانشان ۱ دقیقه سکوت کردند و با سر دادن پنج بار الله اکبر خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید