گزارش تجمع مادران عزادار در پارک لاله (شنبه 16 آبان 1388)

طبق روال همیشگی شنبه ها، مادران عزادار قصد داشتند که از ساعت ۵ الی ۶ در پارک لاله به عنوان اعتراض به وقایع اخیر جمع شوند که نیروی انتظامی به همراه لباس شخصی ها مانع تجمع آنان شدند و به اصرار آنان را از پارک به سمت خیابان بردند و پراکنده کردند. هر چقدر مادران به این کار اعتراض کردند فایده ای نداشت و به هیچ وجه اجازه ندادند که مادران در میدان آب نمای پارک جمع شوند، تا عده ای جمع می شدند آنها را به سمت یکی از درب های بیرونی پارک می کشاندند. حتی در بیرون از پارک هم تعیین می کردند که از کدام طرف بروند تا به قول خودشان مانع پیوستن آنها به همدیگر شوند. در ضمن یکی از لباس شخصي ها دائماً در حال عکس گرفتن و فیلم گرفتن از مادران بود.
مادران عزادار با تمام این مسائل از اطراف پارک به سمت درب جنوبی پارک آمدند و در آنجا به احترام خون شهدا و آزادی زندانیان سیاسی یک دقیقه سکوت کردند و در آخر سرود ای ایران را خواندند.
قابل توجه است که استقبال مردم از اين تجمع بيش از هفته هاي قبل بود. حتي براي شرکت در اين اعتراض از شهرستان هم آمده بودند. و سراغ محل تجمع را مي گرفتند.
در آخر مادران شمع هاي خود را روشن کردند و در اطراف حوض کوچکي که جلوي درب جنوبي بود گذاشتند و متفرق شدند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید